1 Temmuz 2024 Pazartesi

2024-2025 Güz ve Bahar Dersleri

2024-2025 Güz 

NOHU SBP Güz ve Bahar Dersleri 

(1.sınıf, 2.sınıf)


Açılacak dersler (ACK-Sosyal) alttaki gibi belirlenmiştir, ilgili sınıf blogları izlenebilir:


2.sınıf

Planlama Kuram ve Teknikleri

1.sınıf

Şehir Planlama-I


---


2024-2025 Bahar 

NOHU SBP Dersler

2.sınıf

Henüz belli değildir.

...

1.sınıf

Şehir Planlama-II

İnsan Yerleşmelerinin Evrimi


Anahtar

Planlama Kuram ve Teknikleri,Şehir Planlama-I,Dersler,2024-2025 Güz,2024-2025 Bahar,NOHU SBP Dersler,2.sınıf,1.sınıf,Şehir Planlama-II,İnsan Yerleşmelerinin Evrimi,


20 Haziran 2024 Perşembe

Onur ve Gurur Kaynağı - Mimarlık Fakültesinde Şehir ve Bölge Planlama bölümümüzün ilk eğitim ve öğretim yılını tamamlamış olmak

Mimarlık Fakültesinde Şehir ve Bölge Planlama bölümümüzün ilk eğitim ve öğretim yılını tamamlamış bulunuyoruz. 

İlk öğrencilerimiz geleceğin onur ve gurur kaynağı olarak yetişiyorlar. Her biri gösterdikleri gayretler sayesinde güven içinde yol almaya aday oldular.

Aramıza yeni katılan öğrencilerimizin başarılarını perçinlemeleri için bu yıl açılan derslerde yer yer ŞPO mesleki kitap ve etkinliklerinin de rehberliğinde ilerliyoruz. 

Öğrencilerimizin başarısı için gerekli danışmanlık ve rehberlik desteği, mesleğe ısınma turları ve pek çok sosyal etkinlikler ile devam etmektedir. Bu etkinlikler her sınıfa özgü ayrı blog sayfaları üzerindeki duyurulardan izlenebilir.

Ayrıca bu yıl gündeminde yerleşke yaşamının iyileştirilmesi için fakültemizin ön bahçesinden başlayarak farklı düşünce ve fikirlerin görünürlüğüne de teorik ders içi uygulama örnekleri üzerinden tartışmalarla yer vermiş olduk. 

Ders içerikleri ve çalışmalarımızı bu bloglar üzerinden inceleyebilirsiniz, görüş ve katkılarınızı da merakla bekler, 

İyi bayramlar dileriz.

Anahtar 

Mimarlık Fakültesi,Şehir ve Bölge Planlama bölümü,İlk eğitim ve öğretim yılı, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi,2023-2024,Bölüm hafızası,

4 Haziran 2024 Salı

2023-2024 Bahar Dönem Sonu - Genel Sınavlar - Toplantılar ve Etkinlikler

2023-2024 Bahar Dönem Sonu - Genel Sınavlar ve Toplantılar 

Sevgili Öğrenciler,

Sınav stresini kontrol edebilmeniz için sizlere güncel bilgi verilmiştir:

1.sınıf Blog duyuruları sınav öncesi ve sonrası için mutlaka düzenli olarak izlenmelidir.

Bknz. 1.sınıf Blog duyuruları: 

SP2 ve İYE Final Sınav Soruları ve Sonrasındaki Kalite Toplantılarına Çağrı



Özetler

SP2 ve İYE Final Sınav Takvimi

Fakültenin ŞBP Bölüm sayfasına lütfen bakınız.

Sınavdan önce de alttaki kurallara hazır şekilde bekleyiniz. 

Geç kalan sınava alınmaz.


TEST - SINAVIN KURALLARI: SÜRE: 40 dak./22 soru/Top. 110p 

Anahtarda:

SALONDA BİR KİŞİ ATLANARAK OTURULACAKTIR.

KONUŞULMAYACAKTIR !!!

CEVAP ANAHTARI DIŞINDA KARALAMA YAPMAYIN,

YAPTIKLARINIZIN HİÇ BİRİ DEĞERLENDİRİLMEZ VE HEPSİ GEÇERSİZ SAYILIR !

ANAHTARDA YANIT NO YERİNE DİKKAT EDİN !

KURŞUN KALEM KULLAN !   YANITLAR, TEK ŞIKLIDIR !

YANLIŞ DOĞRUYU BU SINAVDA DA ETKİLEMEZ !

SORU PUANLARI DA FARKLIDIR: 4 ve 6 PUANDIR !

1-20 SORULAR BÖLÜM SIRALIDIR !   

SINAVDA ALIŞ-VERİŞ-KONUŞMA-AÇIK TEL YASAKTIR, UYARI YAPILMADAN KAĞIT ALINIR !     SÜRE: 40 dak.

Sınavda ilk 35 dak. içinde çıkılamaz, 

35 dak. sonrası tek tek hiç konuşmadan sırayla teslim başlar!

---

2023-2024 Bahar /  ŞEHİR PLANLAMA II     / 

04.06.2024 / 14:00-14: 40 Final Sınavı

Doç. Dr. Aziz Cumhur KOCALAR 


---

SP2- ANAHTARDA TAŞIRMADAN UNUTMADAN YAP !!! :

 

Özellikle köşelerdeki o siyah kutucuklara HİÇ taşırmayın!

 

Ad/Soyad-Name kutusu içine yazın.

Öğr. No ise altındaki kutuya okunaklı/tam yazılacaktır!

 

Üst sağ kutuya “Beklediğiniz notu” yazın.

Altındaki sağdaki kutuya da imzanızı atın !!! 







--- 

SP2 ve İYE Final Sınav Soruları

SP2

110 puan - 40 dakika - 3 sayfa 

Soru sayısı

Soru numarası

Sorunun puanı

1.ders 1.kitabı

2.ders 2.kitabı

Toplam puanlar

 

 

 

Kentsel Alanların Planlanması ve Tasarımı

Şehircilik ve Eğitimi

 

10

1-10

4

 

İlk 10 soru

40

10

10-20

6

Sonraki 10 soru

 

60

1

21

4

 

İlk Ek soru

4

1

22

6

Son ek soru

 

6


İYE

1xx puan - xx dakika

Yarın ilan edilir.

Hemen hemen aynı şekilde tutulmaya çalışılmaktadır.


Sınav sonrasındaki Geleneksel Kalite Toplantıları 

SP2 ve İYE sınavları öncesi ve sonrası 10-15 dakika ön bahçede gevşeme egzersizleri yapılacaktır.

Sınav sonrasında başka sınav yoksa 1.katta boş bir sınıfta 15 dakika sonrasında yapılacaktır.

Sınav sonuçları görsel test puanı olarak öğrenciye gösterilecektir. 



Anahtar

FİNAL,2023-2024 Bahar,1sbp2023,1SBP23,1s,SBP 1s23,iye,sp2,SBP 1,SBP1004,SBP 1006,Fiziki etkinlik,


21 Mayıs 2024 Salı

Kısa seminerler ve Hoşgeldiniz buluşması

Mesleki (eğitsel) etkinlikler kapsamında;

21/5-14:15 D102 1.Kısa seminere davetlisiniz.

21/5-14:15 D102 2.Kısa seminer ve öğretim elemanlarımıza hoşgeldiniz buluşmasına davetlisiniz.

KALBİS

Ekstra kısa seminerlerin ve buluşmaların

ÖĞRENCİLERİMİZDEKİ FARKINDALIĞI ARTTIRMASINI DİLİYORUZ..

Duyurular:

https://sbp2023.blogspot.com/2024/05/ksa-seminerler.html?m=1

Anahtar 

2023-2024,2023-2024 Bahar,Kısa Seminerler,Tezler,Asistanlar,Hoşgeldiniz buluşması,Mesleki (eğitsel) etkinlikler,

3 Mayıs 2024 Cuma

2024 Bahar-Mayıs ayı: Etkinlik önerileri

Etkinlikler

2024 Bahar-Mayıs ayı için KALBİS kapsamında bildirdiğimiz şu etkinliklerimiz (3#) bulunuyor:

1-Öğrencilerin eğitim ve öğretim faaliyetlerindeki motivasyonlarını arttırmaya yönelik toplantıların gerçekleştirilmesi, 

2-Bisiklet kullanıcılarına yönelik trafikteki kazaları önlemek için otobüs şoförlerinin bilgilendirilmesine yönelik görüşme yapılması, 

3-Öğrencilerin hareket bilincini arttırmak üzere sportif faaliyetlerin düzenlenerek yapılması etkinlikleri bulunuyor. 

KALBİS

Bu ay KALBİS kapsamında sizin tahaüüt ettiğimiz 3 etkinliği detaylandırarak çoğaltıyor ve fazladan 2 etkinliklerle de birlikte yayılımı güçlendiriyoruz:

1- ME-Mesleki Etkinlikler: 

Öğrencilerin eğitim ve öğretim faaliyetlerindeki motivasyonlarını arttırmaya yönelik toplantıların, ekstra kısa seminerlerin ve buluşmaların gerçekleştirilmesi:

2-SE-B-Sportif Etkinlikler-Bisiklet:

Bisiklet sürüş güvenliğini arttırma politikaları:
Bisiklet kullanıcılarına yönelik  trafikteki kazaları önlemek için otobüs şoförlerinin bilgilendirilmesine yönelik görüşme yapılması, 

3- SE-HA-Sportif Etkinlikler-Hareket Atölyesi: 

Öğrencilerin hareket bilincini arttırmak üzere sportif, kültürel ve sanatsal faaliyetlerin düzenlenerek yapılması.

27/5: 15:00 - Ön bahçe 

---

Sürprizler

Sürprizler etkileşimlerle ve yaratıcılığın da etkisiyle gelişiyor. Özellikle dönem derslerinin de yarattığı kültürel altlık üzerinden yüzyıllar içinde insanlığın  toplumsal ilişkileri sanat, kültür ve iletişim alanlarındaki ilerleyişi bize yol göstermektedir.

Aşağıda 2024 Bahar-Mayıs ayı için özel olarak yeni bazı etkinlikler de düşünülmüştür, öğrencilerde öneride bulunabilirler ve kolaylaştırıcı olabilirler, ayrıca diğer tüm ayrıntıları da planlayabilirler.

Amaç (KALBİS)

Öğrencilerin eğitim ve öğretim faaliyetlerindeki motivasyonlarını arttırmaya yöneliktir.

4-SE-FA-Sinema Etkinliği-Film Analizi 

(1 mesleki etkinliklerle de ilişkilidir.)

Mayıs ayı etkinliklerinde film analizi ilk sürpriz önerimizdir, alttaki filmler bu anlamda önceden sırasıyla izlenilirse, planlandığı günlerde tartışılabilir:

  • Kelebek etkisi 
  • Akıl defteri
  • Bugün aslında dündü

5-SKE-OG-Sosyo-Kültürel Etkinlik-Okuma Günleri 

(Kısmen öğrencilere bırakılmıştır.)

Okuma Günleri zamanla bir Okuma Tiyatrosu da yaratabilir. 

Ortak okunabilecek kitaplar öğrenci/ler tarafından önerilecektir...

Yaz döneminde entellektüel okumalar ve yorumlar 1 sınıf blokta paylaşılabilir.

Mesleki ve sosyo-kültürel odaklılık 

Final sınav dönemine girmiş olmamız nedeniyle Şehircilik kütüphanesi odaklı okumaların artacağı düşünülmektedir. 

Başarılar dilerim.

ACK-Şehircilik kütüphanesi:

https://sbpsp.blogspot.com/p/sehircilik-kutuphanesi.html

Organizasyonel işler

Hatırlatmak isteriz, sürpriz ek önerileri ve ayrıca yardımcı olmak istediğiniz bir şey/ler olursa da, organizasyonları ders aralarında konuşur ve öncesinden de tekrar haberleşiriz.

Disiplinler arasına gösterilen ilgi ve katılım için herkese teşekkürler,

İyi eğlenceler...

Anahtar

Etkinlikler,Katılımcı pratikler,Sosyo-kültürel etkinlik,Mesleki etkinlik,Bahar etkinlikleri,2023-2024,Fiziki etkinlik,2024 sürprizleri,Sanat,2024 Bahar-Mayıs,Sportif etkinlik,Sinema etkinliği,

27 Nisan 2024 Cumartesi

Mesleki buluşmalar

27/4: Bu döneme özgü Geleneksel Mesleki Buluşmalar etkinliğimiz misafirlere de açık bir şekilde dün gerçekleştirilmiştir.

Buluşmaya dair anahtar kelimeler ve önemli notlar güncelleştirmelerle bu duyuruya eklenecektir.

Bu günlükler katkı ve yorumlarınıza da açıktır.

Odak

Kültür ve sanat bağlamından tarihi yerleşmelere, yaşadığımız yerleşkedenkoruma ve kentleşme bilincine ve bireysel yetenekleri geliştirmeden ortak projelere doğru yaptığımız yolculukların anlam ve önemi üzerine bazı görüşler...

Dönem dersleriyle bağlantılar 

Dönem derslerinden özellikle insan yerleşmelerinin evrimi dersinde kültür ve sanat bağlamında son haftalarda ki ünitelerde işlediğimiz konuların hepimizin hayatında aydınlatıcı bir yeri olması beklenir.

Yaşadığımız tarihi yerleşmeler üzerinde de gerek teknik gezi ile gerekse teorik bilgilerle buluşan pek çok konunun pekiştirilmesinde yaptığımız Bahar etkinliklerinin de yine ayrıca merak uyandırıcı ve harekete geçirici bir gücü olduğunu görmek mümkündür.

Bahar etkinliklerinin mesleki etkisi 

Bahar etkinliklerinde özellikle yer verdiğimiz açık ve disiplinler arası sohbetler bizleri ortak açık atölyelerle yeni, yapıcı ve yaratıcı proje çalışmalarına sevk edici nitelikler taşımaktadır.

Açık havada ki buluşmalar, disiplinler arası sohbetler ve projeler 

Açık havada ki buluşmalar, yerleşke içi dinamiklerden hareketle öncelikle yeşil alan farkındalığını arttırma ve özelikle de ihtiyaç duyduğumuz rekreasyon tasarımı ve planlaması ile birlikte kentleşme olgusuna varıncaya kadar şehircilik alanını tanıma ve planlama odaklarını yayarak kentleşme bilincini geliştirmeye yöneliktir.

Ayrıca geçen hafta yaptığımız sohbetler de, özellikle bireysel yeteneklerinizi geliştirici ciddi teşvikler sağlamaktadır. 

Sohbetlerimiz de tıpkı derslerde olduğu gibi mimarlık ve peyzaj mimarlığı hatta fakülte dışı bölümlerden disiplinlerden davet edeceğiniz katılımcılara ve özel misafirlere de açıktır.

Hareket atölyesi

Modern zamanların yarattığı yaşam biçimleri ve özellikle mesleki çalışma tarzı yoğun, hareketsiz ve giderek sağlıksız bir duruma sürüklenmeye sebep olmaktadır.

Bu amaçla bireysel ve grup insiyatifini alarak ortak bir alanda yeni hareket dinamikleri ve periyodik pratikler geliştirme çabası içerisindeyiz.

29/4 P.tesi ders sonrası yine gerçekleştirmeyi düşündüğümüz ve önceden planladığımız hareket atölyesi de, hem ritmik bireysel algı dünyasında gelişmelere, hem de görsel sanatlar ve gösteri sanatları bağlamında benliğimizde yeni ufuklar açmaya yöneliktir. Kültür ve sanat bağlamında varlığımızı geliştirme yolunda buluşmak dileğiyle...

Bknz.

... Güncellemeler genel konularda bu blogta, bireysel proje yaklaşımlarına özgü detaylarda ise diğer 1. sınıf blog üzerinde gelmiştir.

Kişisel gelişim ve yeteneklerinize odaklanma yoluyla karma yöntem arayışları

Yeteneklerinizi, öncelikle kendinize ve öne çıkan mevcut becerilerinize de ilgi ve zaman ayırıp, bu konuda yapıcı çaba göstererek geliştirebilirsiniz, yerleşke ortamımızın bu amaçla geliştireceğiniz projelerle evrimleşmesi de size bağlıdır. 

Başarılar 

Duyurular 

Bloglar izlenebilir.

Anahtar 

Öğrenci projeleri,Mesleki Buluşmalar,2209 A,Mesleki etkinlik,Bahar etkinlikleri,Gönüllü,TÜBİTAK,Sosyal etkinlik,2023-2024 Bahar,Katılım,Dönemsel etkinlik,Çok amaçlı etkinlik,


19 Nisan 2024 Cuma

Tübitak öğrenci projesi (2209 A) çağrısı

İlgili TÜBİTAK projeleri (2209 A) öğrencilerin kariyerindeki gelişmeyi arttırıcı bir destek ve teşvik unsurudur.

Güncellemeler gelmiştir!

1.Detaylar için https://sbp2023.blogspot.com/2024/04/bahar-etkinlikleri-ve-tubitak-ogrenci.html?m=0

18-19/4: Bu çağrı, alttaki 2024 Bahar etkinliklerine güncelleme şeklinde eklenmiştir:

https://sbpsp.blogspot.com/2024/04/bahar-etkinlikleri-nisan-2024.html

Ön çalışmalar ve elemeler de yoldaki gibi Nisan ayında belirlenen 2 ayrı günde yapılacak etkinlikler de gerçekleşecektir.

Yöntem

Ön araştırma yapılması tavsiye edilir:

Bknz. TÜBİTAK (2209 A) öğrenci projeleri 

Tematik öneriler öğrenciler tarafından geliştirilmeye açıktır.

27/4: Mesleki buluşmalar sonrası güncelleme

Kültür ve sanat bağlamından tarihi yerleşmelere...

Dönem derslerinden özellikle insan yerleşmelerinin evrimi dersinde kültür ve sanat bağlamında son haftalarda ki ünitelerde işlediğimiz konuların ve yaşadığımız tarihi yerleşmeler üzerinde de gerek teknik gezi ile gerekse teorik bilgilerle buluşan pek çok konunun pekiştirilmesinde yaptığımız Bahar etkinliklerinin de önemli bir yeri olduğunu görmek mümkündür.

Bahar etkinliklerinin etkisi 

Bahar etkinliklerinde özellikle yer verdiğimiz açık ve disiplinler arası sohbetler proje çalışmalarına sevk edici bireysel yetenekleri de geliştirici ciddi teşvikler sağlamaktadır. Ayrıca hareket atölyesi de yine hem ritmik bireysel algı dünyasında gelişmelere hem de görsel sanatlar ve gösteri sanatları bağlamında benliğimizde yeni ufuklar açacaktır.

Açık havada ki buluşmalar, yerleşke içi dinamiklerden hareketle öncelikle yeşil alan farkındalığını arttırma ve öncelikle ihtiyaç duyduğumuz rekreasyon planlaması ile birlikte kentleşme olgusuna varıncaya kadar Şehircilik alanını tanıma ve planlama odaklarını yayarak kentleşme bilincini geliştirmeye yöneliktir.

... Güncellemeler genel konularda bu blogta, detaylarda ise diğer 1. sınıf blog üzerinde gelecektir.

Yeteneklerinizi, öncelikle kendinize ve öne çıkan mevcut becerilerinize de ilgi ve zaman ayırıp,bu konuda yapıcı çaba göstererek geliştirebilirsiniz, yerleşke ortamıznın bu amaçla projelerle evrimleşmesi de size bağlıdır. 

Başarılar 

Anahtar 

Mesleki etkinlik,Fiziki etkinlik,Sosyal etkinlik,2023-2024 Bahar,Dönemsel etkinlik,Çok amaçlı etkinlik,Bahar etkinlikleri,Gönüllü,Sosyal etkinlik,Katılım,öğrenci projeleri,2209 A,TÜBİTAK,

(NOHU-MF-SBPB) SS-PEF_Sosyal sorumluluk proje etkinlikleri ve faaliyetleri

(NOHU-MF-SBPB)  SS-PEF_Sosyal sorumluluk proje etkinlikleri ve faaliyetleri Sosyal sorumluluk (sosyo-kültürel etkinlik) projeleri ve gerçekl...