Fiziki - Sosyal - Mesleki - Felsefi - Sanatsal
Dönemsel etkinlikler
Çok amaçlı etkinliklerdir.
Her dönem ortasında vizeler öncesinde ve sonrasında yapılır.
Katılım serbest olup, kişisel ve ekip çalışması ile gelişim odaklıdır.
Tüm etkinlikler, öncesinde bu temel ve sınıflara yönelik bloglar üzerinden ve sınıf temsilcisi aracılığıyla önerilerinize de açıktır.
18-19/4: Güncelleme (Tübitak öğrenci proje çağrısı - 2209 A)
1.Detaylar için bknz.
Güncellemeler genel konularda bu blogta, detaylarda ise diğer 1 sınıf blog üzerinde gelecektir.
Örneğin
https://sbp2023.blogspot.com/2024/04/bahar-etkinlikleri-ve-tubitak-ogrenci.html?m=0
Vizeler sonrasındaki etkinlikler
Nisan ayının içinde size de uygun gün ve saatte belki pazartesi ders sonraları olabilir,
2 ayrı etkinlik yapmayı planlayıp bölüm başkanlığına bildirilmiştir:
1. Hareket Atölyesi:
(Bunu 22/4 dersten sonra 14:50-15:50 arası yapabiliriz.)
Bu çalışma da,
"23 Nisan ile içimizdeki çocuğun hayalleri için bir adım" olsun bu kez...
Bu çalışmalarda Tübitak öğrenci proje önerisi-2209 A geliştirmek üzere öncelikle bölüm içinden hareket gönüllülerinin katılımıyla yol alınması esastır.
Proje için ön eleme ve ardından sürekli katılımcılar için özel seçme yapılacaktır.
2. Mesleki sohbet:
Ondan sonraki hafta ise diğer çalışma yine 29/4 pazartesi ders sonrasına gelebilir ve mesleki odaklanmaları kolaylaştırıp, yönelimlerinizi etkinleştirmek üzere bir etkinlik daha olacaktır.
Bu etkinlikte yine, sizin ihtiyacınız doğrultusunda seçme şansınız da olsun diye yani bir seçim yapmanız için bazı yöntemler şeklinde 3 öneri şeklinde altta verilmiştir veya sizin de bir öneriniz varsa onu da gerçekleştirmeye çalışabiliriz?
Bu bazı yöntemler de, sınıfta ele alınacak ve diğer tercihlerinizle de birlikte aranızda oylanıp önceden bildirilecek şekilde kullanılabilir:
1.Şehircilik kütüphanesinin kitapları ile tanışma.
2.Mesleki danışmanlık sohbetleri.
3.İnterneti sınıfta sağlayarak yurtiçi ve yurt dışı mesleki siteler üzerinden sõrf.
+
Bu çalışmalarda da kısmen amaç, Tübitak öğrenci proje önerisi-2209 A geliştirmek üzere öncelikle bölüm içinden katılım oluşturmaktır.
Ör:
Tematik amaç,
"Niğde'nin tarihi-kültürel ve doğal varlıklarını koruma" gibi dönem derslerine paralel temalara yakın olan projelerde bireysel veya grup şeklinde gönüllülerinin katılımıyla yol almayı sağlamaktır.
Bu örnek proje* için de ön eleme ve ardından katılımcılar için özel seçme yapılacaktır.
*Ele alınacak proje örnekleri:
İYE ve sp12 dersleri kapsamında (gönüllü katılım ve başarı ölçütleri de dikkate alınarak) yapısalcı bir şekilde yürütülecek yaratıcı/özgün proje çalışmaları şeklinde olacaktır.
Yöntem
Ön araştırma yapılması tavsiye edilir:
Bknz. TÜBİTAK (2209 A) öğrenci projeleri
Proje Önerileriniz
Diğer tematik proje önerileri de benzer şekilde öğrenciler tarafından da geliştirilmeye açıktır.
Hediye
Dönem derslerinin not yükseltme amacıyla bu proje uygulamaları ile desteklenmesi de olasıdır.
(Bu ek teklif, 2 hafta sonra öğrenci ilgisizliği nedeniyle iptal edildi.)
Bknz.
https://sbpsp.blogspot.com/2024/04/tubitak-ogrenci-proje-2209-cagrs.html
Güncellemeler genel konularda bu blogta, detaylarda ise diğer 1. sınıf blog üzerinde gelecektir.
Başarılar
Bugün ilk mesleki sohbet odaklı etkinlik bileşenini gerçekleştirdik ve yaklaşık 10 kişilik bir öğrenci katılımiyla birlikte 2 saat kadar sürdü, araştırma görevlerimiz de etkinlikte bulundular, onlara da teşekkür ediyoruz, mesleki alanda paylaştıkları deneyim, görüşler ve öneriler için... TÜBİTAK projeleri için de uygun temalar ve olası ekiplerin kurulabilmesi için öneriler paylaşıldı. Haftaya hareket odaklı fiziki egzersizler içeren etkinlikte buluşmak dileğiyle...
YanıtlaSil